Odpadki so pri marsikateri hiši pereč problem. In tega se zavedajo že majhne učenjaške glave. O pomenu ločevanja odpadkov, predvsem pa o izboljšanju ločevanja odpadkov doma so v okviru neobveznega izbirnega predmeta nemščina razmišljali učenci in učenke 5. in 6. razreda.
Preden so spoznali kako ločevanje odpadkov poteka v Avstriji in Nemčiji, so pripravili posnetek stanja doma in zapisali predloge za izboljšave. Nekatere njihove ideje so prav dobre, zato jim zagotovo velja prisluhniti. Saj vemo, da na mladih svet stoji.
PREDLOG ZA IZBOLŠAVO: Čim več stvari bi moralo biti zapakirano v biološko razgradljivo embalažo in s tem bi se zmanjšala količina odpadkov. Jure Andročec, 5. a
Pri nas doma smeti ločujemo v dveh koših, saj jih več po mnenju občine ne potrebujemo. V koš z ZELENIM pokrovom odlagamo: plastificiran papir, celofan, plenice, higienske vložke, vrečke iz sesalcev, lepilne trakove, kemične svinčnike, mačji pesek, kasete, filme, fotografije, gumijaste izdelke, pluto, porcelan, svetilke, cigaretne ogorke, pometene smeti, glinene izdelke, glavnike, ...
V tistega z rumenim pokrovom pa odlagamo : plastenke pijač in živil, plastične kozarce in lončke, plastične vreče in folije, (embalaža mleka in sadni sokov, pločevinke živil in pijač), plastično embalažo nenevarnih kemikalij (ustrezno spraznjena), kovinsko embalažo barv (ustrezno spraznjena).
Predlog za izboljšanje: Da bi imeli več košev, da bi lahko ločevali še bio odpadke, da bi bili koši večji, da bi pobiralci smeti prišli večkrat ne pa 3krat na mesec, da naši pokrovi ne bi bili tako razmajani, ker potem vsak maček raztrese naše smeti. Zara Kramberger, 6. b
Doma imamo veliko različnih smetnjakov. Preden smeti odnesemo v kontejnerje jih ločimo: plastiko v eno vrečko, papir v drugo... Lahko bi večkrat prišli po smeti saj ker živimo v bloku se smeti nabere in so smeti povsod okrog smetnjakov. Majra Omerović, 6. a
Inaja Ramić, 6. b
Za bolj učinkovito ločevanje pri nas doma bi v stanovanju imela 3 vrečne - v eno bi dali bio odpadke -v drugo papirnate odpadke -in v tretjo plastične odpadke. Ko bi se nabralo, bi jih nesla v kante. Tisa Trefalt, 6. a
Za pravilno ločevanje odpadkov pa je seveda potrebna tudi praksa. Prav zato so učenci reševali spletne igre in aktivnosti, s katerimi so utrjevali ustrezno ločevanje odpadkov. Preizkusite se lahko tudi vi (klikni spodaj):
Ni komentarjev:
Objavite komentar