Evropski dan jezikov – 2023: Z znanjem jezikov si širimo
obzorja
Postani jezikovni detektiv! Pogovarjaj se z neznancem! Povej
besedo čokolada v petih jezikih!
AM I A LANGUAGE
DETECTIVE? YES!
Evropski dan jezikov je v OŠ Polzela vsako leto skrbno načrtovan, saj aktivnosti izvajamo vse učiteljice tujega jezika, od 1.-9.razreda, vključno s POŠ Andraž.
Praznovanje evropskega dneva jezikov smo zasnovale tako, da
so aktivnosti potekale pri pouku angleščine in nemščine. Poudarjali smo pomen
učenja maternega jezika, razmišljali in raziskovali, koliko držav in jezikov
poznamo, na katerih področjih in kdaj je jezik pomemben in kakšno močno vlogo
ima jezik kot komunikacijsko sredstvo v vsakdanjem življenju.
Ali sem jezikovni detektiv?
Zase in za vas smo raziskovali
jezike na različne načine, primerne naši starosti.
Prvo in drugo
triletje:
Učenci so spoznavali in izdelali evropske zastave in v izbranih 5
jezikih prevedli izbrane besede glede na razred (veselje, konj, lev, abeceda,
čokolada) s pomočjo brskalnika, jih poskušali izgovoriti in poiskali državo na
zemljevidu. Ugotavljali so, koliko so veliki/majhni kot država in zakaj se je
pomembno učiti jezikov.
Naredili so si namizni kartonček, na katerem so se
predstavili z osnovnimi podatki in izmišljenim imenom.
Uredili so jezikovni listovnik in vanj shranili svoje
aktivnosti.
Spoznali so Piko Nogavičko in njene prijatelje in jo slišali, kako govori in kako se sliši/poje njena priljubljena pesem:
ANGLEŠČINA
ŠVEDŠČINA
SLOVENŠČINA
Obiskali so angleški kotiček, si ogledali nekaj zanimivosti
in skušali priklicati kralja Karla (pa ni bil dosegljiv). Bi je namreč močno
zasede ali pa zastražen.
4. & 5. razred – nemščina
Učenci so poimenovali države in jezike glede na njihove
zastave ter si nato ogledali tudi, kako se države imenujejo v nemščini. Vsak si
je izbral enega ali več jezikov ter s pomočjo prevajalnika poiskal ustrezen
prevod. 4-šolci so iskali pozdrav (»dober dan«), 5-šolci pa izraz »na svidenje«.
Tretje triletje:
Za evropski dan jezikov so se v
vseh razredih pogovorili o tem, zakaj praznujemo EDJ, katere jezike se učijo in
katere bi se želeli. Seveda so tu višji razredi (7., 8. in 9. razred) v večini
komunicirali v angleščini, 6. razredi pa so kaj povedali tudi po slovensko.
Na spletni strani EDJ TUKAJ so se preizkusili v nekaj igricah - npr. Where am I? Are you a language detective? What language is it? Celebrities speaking languages. V 6. razredu so si ogledali tudi video European Capitals.
V drugem delu so
šestošolci risali različne zastave evropskih držav, sedmošolci so prevajali
izbrano besedo v več jezikov, osmi in deveti razredi pa so si uredili prvo
stran za Evropski jezikovni listovnik ter ugotavljali, kateri državi pripada
narisana zastava.
6. razred –
nemščina
Šestošolce pri nemščini kmalu časa govorilni nastop, v katerem bodo predstavili nemško-govoreče države. Zato so najprej ponovili, kaj o nemško-govorečih državah že poznajo. Nato je vsaka skupina (po 4 učenci) dobila nabor
evropskih držav in v slovenščini so sestavljali geografski kviz na temo
jezikov, glavnih mest, zastav, grbov, najdaljših rek, sosednjih držav, …
7. razred – nemščina
Vsak učenec si je
izbral enega izmed evropskih jezikov oziroma evropskih držav ter pripravil
kratek priročen slovarček med slovenskim jezikom in izbranim jezikom.
8. razred – nemščina
Najprej so v
nemščini ponovili lansko snov s pomočjo vprašanj in odgovorov po imenu, kraju
bivanja, starosti, telefonski številki, družinskih članih, … Nanizali smo 14
iztočnih (toliko učencev je tudi tisti dan bilo v skupini). Nato si je vsak
učenec izbral dva evropska jezika ter eno iztočnico. S pomočjo prevajalnika so
vprašanje postavili v enem jeziku, odgovor pa v drugem. Nastal je pogovor z
neznancem v 14 jezikih.
9. razred – nemščina
Učenci so zaigrali geografski kviz v nemščini.
8/5 –
angleščina
Učenci so izpolnili naslovnice za listovnik ter poimenovali države in jezike v igri (nasprotna
stran naslovnice). Sestavljali so vprašanja za geografski kviz v angleščini.
9/2 in 9/3 – angleščina
Učenci so izpolnili naslovnice za listovnik ter poimenovali države in jezike v igri (nasprotna stran naslovnice). Reševali so gradivo za Evropski dan jezikov ter izdelali plakat na temo How to learn a foreign language.
Vse dejavnosti so bile sproti dodajane na razstavo v avli šole in na koncu je nastal pregled aktivnosti od 1.-9. razreda.
Aktivnosti so učenci dodali tudi v evropski jezikovni listovnik. Prav tako so vsi ostali izdelki postali okras in ponos učilnice.
Vtisi jezikovnih detektivov:
V razredu so bili odzivi zelo pozitivni. Učenci si
vsekakor želijo več kreativnih ur pouka tujih jezikov, saj tako učenje poteka
drugače in zanimivejše. Presenetili pa so tudi s poznavanjem držav in zastav in
svoje znanje v aktivnem sodelovanju delili z ostalimi.
Učenci so si z zanimanjem in ponosom ogledali razstavo, razstavili
svoje izdelke, prebirali večjezične napise ter z navdušenjem reševali vse
ponujene naloge. Kdaj
bomo pa imeli angleščino, so vprašali? Saj to je tudi angleščina….kajne?
Morda
želiš postati tudi ti jezikovni detektiv? Pridruži se nam:
1. Guess the
Counties Flags in 5 second / European Countries - Flag QUIZ
2.PESMICA O POZDRAVIH V 24 JEZIKIH-ZA UVOD, mlajši
PESMICA O POZDRAVIH-ZNAKOVNI JEZIK
3. EUROPEAN CAPITALS - Learn Countries and Capital Cities of Europe with Flags
Ni komentarjev:
Objavite komentar